
Balık yemek kalp hastalıkları riskini azalt? ?yor, çocuklarda da beyin gelişimini olumlu etkiliyor. Bu nedenle uzmanlar sağ lıklı ve uzun bir ömür için haftada en az 2 öğ ün balık yenmesini öneriyor...
Yurtdışında yapı lan bilimsel bir çalışmanın sonuçları; balığın yararları yanında zararının çok az olduğu sonucuna vardı.
Kirli sularda bulunan balıkların tüketilmesiyle alınabilecek kimyasalların, kı rmızı et, tavuk, yumurta ve tereyağı gibi diğer hayvansal kaynaklı gıdalardan alınabileceği de vurgulandı. Uzmanlar, her şeye rağmen balıktan alınacak omega-3 yağın? ?n sağlığa büyük faydaları olduğunu belirtti. Araştırmalar, balık yemenin kalp hastalıklarından ölüm riskini yüzde 36 oranda azalttığını ortaya koyuyor. Ayrıca omega-3, anne karnındaki bebeğin ve küçük çocukların beyin gelişimini olumlu etkilediğinden, hamilelere ve annelere de balık yemeleri tavsiye ediliyor. Sağlıklı bir yaşam için haftada iki öğ ün bal? ?k yemeyi ihmal etmeyin.
02/04/2009 13:03
yarenim
639








